tisdag 30 juni 2009

Oh, Paris oh, Paris!

Nu är det äntligen bekräftat - G ska till Paris och jobba i två veckor och jag har tänkt följa med! Skriva rester och söka jobb kan man ju lika gärna göra där nere, eller hur? *host host* Biljetter är ännu ej bokade men vi åker väl antagligen ner nästa helg, sen är det två veckors jobb för G, varav en som egentligen skulle ha varit en semestervecka, men när jobbet är klart drar vi med största sannolikhet ner till sydkusten och har semester en vecka. Wiiieee!

Kommer nog bli mycket jobb för G men jag kommer nog kunna hålla mig sysselsatt. Plus att en kompis ska till Frankrike under denna period och hänga på någon vingård så jag tänkte kanske möta upp honom där ett par dagar. Helt lovely!

Så nu vill jag självklart ha massa Paristips - har ju varit där två gånger men då på weekend, så massa tips mottages gärna! Tänker mig att det är hett, hett, hett också, kan man bada i Paris? Finns det någon sjö i närheten eller utomhusbad? Måste kollas upp!

UPDATE: Verkar nu som om vi åker ner redan på söndag denna vecka. Här är det snabba puckar som gäller.

3 kommentarer:

  1. GUD så gött! superduperromantiskt också.. borde komma ner över en helg och hälsa på. Ni ska väl inte till Troppan sen?! Då får du minuspoäng... Antar att G:s jobb payar så ni kan bo och äta lite lyxigt med?

    Puss!!! /emlan semlan (nya)

    SvaraRadera
  2. åååh, fantastico! men lite besviken blir jag också, hade ju sett framför mig att jag skulle få åka till aus alt bröllopa i tropicerna (alt. baby-vakta, vilket inte lät fullt så fantastico)! men myyys för er och jag ska klura på paristips!

    SvaraRadera
  3. E: romantiskt och romantiskt, G kommer jobba mestadels av tiden. Men det ska bli mycket trevligt! Troppan vet jag inte, finns ju fler ställen att välja på ;) Men Medelhavet lockar ju... betalar och betalar, vi får ju betala för min flygbiljett, boende tror jag att de står för, men knappast mat heller. Inte annat än att G får traktamente.. och sen en fet bonus för att han blir av med en semestervecka.
    A: bröllop och kids står inte direkt på schemat!

    SvaraRadera