måndag 22 juni 2009

something called vacation

jag tror det kallas semester men är inte helt säker, här kommer iaf en kort redogörelse:

* rökta räkor på piren i Jönköping
* Tvättning av två bilar, invändigt och utvändigt (den ena utvändigt cirka fyra gånger, minst)
* Ihopmontering av en Ikea-säng - jag fick visserligen inte hjälpa till så mycket
* sova, mycket och länge - powernaps är rätt trevliga
* bildäcksbyten
* bilbyte
* antikbutiker i Sävsjö - inga fynd
* skaffade hemförsäkring
* doften av varm skog
* House- och naturprogramsmaraton
* Midsommarfirande i Tenhult - technomusik, nattliga bad (inte jag), uppvisande av diverse könsdelar (inte jag), obligatoriska dagen efter: vem kräktes i buskarna???
* Storkalasfirande med champagne och god mat och massa presenter - även till mig!?!?
* Halvplanering av nästa semester
* Gäddfångst på 2,2 kg (inte jag) som nu ligger i kylen
* Hemgång till Stockholm som antogs ta lååång tid - men rullade på rätt fint
* Hemkomst - till inbrott (kallas det även det om de använt sig av nyckel?) borta: halsband, bärbar dator, digitalkamera, busskort (som gått ut), nyckel till föräldrarna, nyckel till cykeln (som står kvar utanför porten), höganässkål med massa mynt + pantkvitton, G:s passerkort till jobbet, ett lås... vad vi vet än så länge. Kvar har han/hon/det lämnat tv, sprit, xbox, kläder, skor, parfymer, de dyraste smyckena osv.

Grab n' Go

Mycket tacksam över att vi skaffade hemförsäkring... i torsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar